

Deze tram werd in april 1903 gebouwd door het bedrijf Electric Railway and Tramway Carriage Works. Het was een van de honderd B-klasse voertuigen die door de London County Council werden besteld. Met nummer 106 werd dit rijtuig gebruikt als doorgangsvoertuig voor passagiers tot 1925.
Het stap voor stap in elkaar zetten van dit prachtige bouwpakket van de Londense tram zal u lange en heerlijke perioden van creatieve vrijetijdsbesteding bezorgen, waarbij een getrouwe replica van de originele Lodon tram, met al zijn details, wordt nagebouwd.
Deze tram werd in april 1903 gebouwd door het bedrijf Electric Railway and Tramway Carriage Works. Het was een van de honderd B-klasse voertuigen die door de London County Council werden besteld. Met nummer 106 werd dit rijtuig gebruikt als doorgangsvoertuig voor passagiers tot 1925, toen het werd omgebouwd tot sneeuwruimer en het nummer 022 kreeg. In 1983 werd de 106 overgebracht naar het Crich Village National Tramway Museum in Derbyshire, waar hij tot op de dag van vandaag staat, na meer dan 10.000 mijl passagiers te hebben vervoerd.
Oorspronkelijk werd hij aangedreven door Dick Kerr motoren, type DK25A, goed voor 25 pk, die in 1927 werden vervangen door Westinghouse motoren, type 220, goed voor 42 pk. Oorspronkelijk was het rijtuig voorzien van handremmen op de wielen en rheostatische remmen via de motoren. In 1908 werden magnetische railremmen aangebracht. Stelt u zich de dagen voor dat deze prachtige trams door de straten reden.
Geef u over aan de spanning en laat u meeslepen door de tijd waarin deze prachtige trams door onze straten reden.
Je bent misschien ook geïnteresseerd in