

Bussen van het B-type werden gebouwd in Walthamstow en vervingen de eerdere bussen van het X-type. Dit B-type had een capaciteit voor 34 zitplaatsen, 16 binnen en 18 op het onoverdekte bovendek en wordt beschouwd als de eerste massa-geproduceerde bus. De eerste van deze bussen begon zijn passagiers te vervoeren in 1911. Tegen 1913 waren er 2500 in dienst.
Geschikt voor LGB Spoor G.
Dit model werd ontworpen door Frank Searle, die hoofdingenieur was bij de LGOC. Hij had een houten frame, stalen wielen, een worm- en kettingaandrijving. Hij had een topsnelheid van ca. 25 km/uur, die boven de legale snelheidslimiet 19 km/uur lag, toch konden sommige bussen een snelheid van ca. 48 – 55 km/uur halen bij de juiste omstandigheden.
Een totaal van 900 bussen van het B-type werden gebruikt om troepen achter de linies te vervoeren tijdens de Eerste Wereld Oorlog. Het Imperial War Museum conserveert nog steeds één van de bussen, B43, die aandoenlijk bekend werd als Ole Bill, naar de tekenfilm figuur uit die tijd. De originele B340 wordt nog steeds in stand gehouden in het Londonse Transport Museum in Covent Garden en is gerestaureerd.